Johan Palm: "Det vore skönt att bli rik"

Johan Palm: "Det vore skönt att bli rik"


Om Johan Palm lyckas med målet att bli ekonomiskt oberoende kan han satsa på det som han tycker spelar roll. "Musiken och skapandet", säger han. Johan tycker inte att uppmärksamheten är för jobbig. "Jag har ju valt det här", säger han.

Johan Palm om livet som idol - och varför han inte letar efter en flickvän

Tjejerna flockas runt honom.

Det har han inget emot.

Men när det ryktades att Johan Palm hade pussat någon, då var det inte lika roligt längre.

- Några fans var helt förtvivlade och skrev att de skulle ta livet av sig, säger han.


Johan Palm lever mitt uppe i sin rockstjärnedröm.


Den gängliga flickidolen glider rastlöst runt i lokalerna på skivbolaget när Nöjesbladet träffar honom för intervju. Gitarren i högsta hugg. Spelar lite här, sjunger lite där. När webb-tv teamet ber honom köra "Emma-Lee" tar han i för full hals i några minuter, innan han till sist sjunker ihop i fåtöljen.


- Nä, nu orkar jag inte mer.


Det är slitigt att vara flickidol. Men sjuttonåringen från Mjölby klagar inte.


- Det är kul. Jag vill ju det. Det blir sällan jobbigt. Jag har ju valt det här. Jag gillar uppmärksamheten så länge det inte går överstyr, och det gör det knappast.


Etta på singellistan

Hans första singel "Emma-Lee" från debutalbumet "My antidote" gick nyligen upp som etta på singellistan. Inspelningen av videon i centrala Stockholm för några veckor sedan blev kaotisk och fick avbrytas när uppbådet av hyperventilerande tjejfans blev för stort.


- Det var som en hel vägg med mobiltelefonkameror bakom mig, säger Johan Palm.


Inspelningen blev omöjlig att genomföra och fick flyttas till en annan gata.


Men trots alla beundrare är Johan fortfarande singel. Och han protesterar inte när Nöjesbladet undrar om några av dessa tjejer skulle ha någon chans på honom.


- Det är ju att generalisera, men vissa har såklart chans. Jag letar ju inte riktigt efter ett förhållande, jag har så mycket annat att göra. Men det vore väl inte fel i och för sig.


Ett förhållande med honom vore dock inte det lättaste, om man får tro honom själv.


- Jag skulle inte kunna gå ut om jag hade ett förhållande. Om jag skulle göra det skulle många fans bli avundsjuka. Det var något rykte någon gång, som inte stämde, om att jag hade pussat någon. Då var det mycket "det här trodde vi inte om dig Johan", att de skulle sluta vara fans och sådana saker. Några var helt förtvivlade och skrev att de skulle ta livet av sig. Det var inte alla som reagerade så, men ganska många ändå. Det var lite oroväckande. Till slut fick de väl veta att det bara var ett rykte, som byggts upp och blivit större och större.


Vad fastnar du för hos en tjej?

- Det är viktigt med humor, och helst ska hon vara smart också. Och utstrålning är viktigt. Någon slags genuin... äh, jag vet inte. En slags genuin självsäkerhet och optimism. Rent allmänt, de där personerna i skolan som får MVG på alla prov, men inte orkar plugga för att de är för lata. Den typen av människor brukar vara rätt sköna.


"Slippa tänka på pengar"

Albumet "My antidote" släpps den 20 maj. En dröm går i uppfyllelse. Men Johan Palm har större planer än så.


- Det vore skönt att bli rik så man kan bli ekonomiskt oberoende och på så sätt slippa tänka på pengar. För att koncentrera sig på det som verkligen spelar roll. Musiken och skapandet



Kommentarer
Postat av: Sara

Sv; Okej perfekt :D

Vem har gjort din design?

Supersnygg.

Kram

2009-05-11 @ 16:30:05
URL: http://februaritjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Camilla Fammé
RSS 2.0