OMG!!!!

okej jag  seriöst typ svimmar!!!!

Johan ska släppa en skiva!Jaa!!!!!!
Det är sant!!!!
Johan Palm min största Idol ska släppa en skiva iiiiiiiiiih, jag är såå glad!

Idol-Johan ger ut skiva

"Jag vill bli jättestor både här hemma och internationellt"

Nu ska Johan Palm bli idol - på riktigt.

I veckan skrev han kontrakt med skivbolaget Sony BMG.

- Jag hoppas att plattan tas emot som ett mästerverk, säger han



För två månader sedan klev Johan Palm, 16, av "Idol"-scenen till tonerna av gråtande fans. Sedan dess har det varit tyst runt honom.

Nu är den blonda flickfavoriten från Mjölby tillbaka - med ett skivkontrakt och en sommarturné i bakfickan.

- Sony ringde mig strax efter "Idol" tagit slut och erbjöd mig skivkontrakt. Det var en sådan skön bekräftelse. Det är jättekul att få fortsätta syssla med det man vill göra, säger Johan Palm

Skriver själv

Hans debutalbum släpps till våren, exakt datum är inte bestämt än.

- Det blir musik som jag vill göra, åt det brittiska hållet. Jag håller på att skriva eget material och jag får vara med och bestämma vilka låtar som hamnar på skivan, säger han.

Låtar på engelska alltså. Ögonen glittrar och Johan Palm kan inte låta bli att le när han berättar om sitt nya liv.

- Sony har fixat en lägenhet till mig, så jag bor i Stockholm nu. Det är inte dåligt att flytta hemifrån när man är 16 år.

Tar sabbatsår

Tekniska programmet på Kungshögaskolan hemma i Mjölby får vänta. Johan Palm tar ett sabbatsår och satsar allt på musiken.

Mamma Marie-Louise och pappa Jan stöttar sin son till hundra procent.

- Mamma och pappa tycker att det är kul. Lite oroliga är de väl, hur jag ska klara mig med mat och så där (skratt). Det mest komplicerade jag har lagat så här långt är spagetti och bacon.

Städningen blir det lite si och så med.

- Ha, ha, jag har ett litet diskberg. Det finns inga rena glas för tillfället så jag kör rätt mycket cola på burk just nu.

Vill bli rik

Johan Palm har redan tjuvstartat lite smått i studion. Om någon vecka sätter inspelningarna igång på allvar.

16-åringen från Mjölby planerar att leverera ett mästerverk.

- Jag vill bli jättestor, både här hemma och internationellt. Det skulle jag älska. Och att bli rik, säger han och ler.okeej jag bara ska ha den skivan!!


Kommentarer
Postat av: Carro

Oooooooohhhhh!!!!! XD

Cooooooooooooooooooooolt!!!!!

2009-02-01 @ 13:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Camilla Fammé
RSS 2.0